OM ARVID AXLAND

Jag har förmånen att få jobba med företag och organisationer i alla möjliga branscher. Jag älskar att via föreläsning och workshop inspirera till stordåd – att se i ögonen hos deltagarna att idéer uppstår och polletter trillar ner. Jag är ändå inte riktigt nöjd förrän jag vet att insikterna omsätts till värdefulla kundupplevelser. Då har vi skapat något tillsammans! 

För över 20 år sedan grundade jag Pool Kommunikationsbyrå och det är roligare än någonsin med tanke på vilket fokus det är nu på kundupplevelse – och medarbetarupplevelse. Min roll i uppdragen är initialt att skapa en stark upplevelseplattform för kommunikation och strategisk varumärkesutveckling. Jag jobbar också en hel del med att hjälpa företag implementera en upplevelseorienterad filosofi och affärsmodell i organisationen. Och ser till att det kommer ut kreativa lösningar till kunder och medarbetare.

De som känner mig säger att jag är en motsägelsefull kombination av lugn och framåtanda. Jag har väldigt lätt för att intressera mig för nya saker, personer och utmaningar, och vill fort springa på nästa grej. Däremot stressar jag nästan aldrig upp mig för något och jag kan vara väldigt uthållig om det behövs. Förr i tiden var jag en av Sveriges bästa långdistanslöpare, och där krävs det tålamod. Precis som det kan göra när det gäller att bygga mina kunders varumärken, eller för den delen att skriva en bok om meningsfulla upplevelser.  

Några artiklar om/av mig: Resumé | Market | Säljpodden | Dagens Media | Byråvärlden | Dagligvarunytt | Sveriges Annonsörer | Talarföreningen | Swedish Insighters | Eventeffekt | Sveriges Marknadsförbund | Frukostakademin | Placebrander | Habit

Arvid har varit fantastisk, han står för nyfikenhet, vågar utmana, men samtidigt ödmjuk samt professionell.